Zorg voor een bijzondere winkelbeleving, door je winkel en modecollectie te transformeren met Philips LED-recepten. Ontdek de verlichting waarmee je het beste uit elk product en elk deel van je winkel kan halen, zodat wit witter, zwart frisser, kleur levendiger en denim opvallender wordt. Met LED-recepten kun je een meeslepende winkelbeleving creëren zodat je klanten niet meer weg willen.
Winkelverlichting die nooit uit de mode raakt
Bekijk een voorproefje van de LED-flavors
Ontdek hoe de keuze van de juiste LED-flavors voor je collectie de juiste indruk maakt en het individuele karakter van je merk tot uitdrukking brengt.
Welke LED-flavor past bij je merk?
Standaard 930
Pas warme kleuren en zachte wittinten toe om een vriendelijke, gastvrije sfeer te creëren en ontdek hoe je tegelijk creatief en kosteneffectief kunt zijn.
Eersteklas wit
De nieuwe maatstaf voor winkelmode die sterkere wittinten levert via de beste technologie die op de markt te vinden is, zonder afbreuk te doen aan energiebesparing.
Friswit
Schroef het drama in je productpresentatie op. Benadruk variaties in wittinten, voeg contrast toe aan zwart en creëer een echt fonkelend effect met behoud van warme huidtinten.
Eersteklas kleur
Versterk het contrast tussen kleuren en wittinten en realiseer een nieuwe kleurdiepte voor een beter verzadigde en levendige beleving van mode die geen invloed heeft op de achtergrond maar wel een positief effect heeft op de energie-efficiëntie.
Denim
Benadruk het verschil tussen de kleur van denim – zelfs gewassen denim – en gebleekt materiaal, zonder de omringende ambiance van je winkel te beïnvloeden.
Kleurweergave en kleurverzadiging
Kleur is van groot belang in de mode. De kleurweergave-index (CRI) wordt gebruikt om te beschrijven op welke manier kleuren worden waargenomen bij verschillende lichtbronnen. CRI bevat echter geen informatie over kleurverzadiging. Voor dezelfde CRI kun je te weinig of te veel verzadigde kleuren hebben. De grafiek rechts toont duidelijk dat een CRI van 70 overeen kan komen met extreem te veel of te weinig verzadigde kleuren van t-shirts. We hebben Philips LED-recepten ontwikkeld om dit gat te overbruggen, zodat je collectie opvalt en de klant het prettig vindt om in jouw winkel rond te lopen.
De collectie van Jef Montes maakt indruk op de modeliefhebbers in Londen, met stoffen die zijn ontworpen voor interactie met CrispWhite LED's
De collectie van Montes is speciaal ontworpen voor Philips lighting. Hij demonstreert de mogelijkheden van witte LED-winkelverlichting met spectaculaire effecten.
Montes is al zijn hele carrière gefascineerd door materialen met een lichtgeheugen en de reflectie van licht op verschillende oppervlakken. Voor deze collectie heeft hij bestudeerd hoe de interactie is tussen licht en zijn ontwerpen. Montes liet zich voor zijn Illuminosa & Velero-collectie inspireren door Philips CrispWhite retail-verlichting en gebruikte materialen zoals glasvezel en nylon om het licht op een prachtige manier te laten reflecteren in zijn kleding.
"Licht speelt een belangrijke factor in het ontwerpen van mijn collecties en wit licht is extreem belangrijk om het juiste effect te bereiken," zegt de Nederlandse modeontwerper Jef Montes. "Het witte LED-licht van Philips CrispWhite creëert interessante lichtreflecties op de materialen, waarbij de lijnen van de outfits duidelijk geaccentueerd worden door het witte licht."
De collectie werd voor het eerst onthuld in de vlaggenschipwinkel van House of Fraser aan Oxford Street in Londen en wordt in maart ook getoond tijdens de Lighting and Building-beurs in Frankfurt. House of Fraser heeft CrispWhite gekozen voor meerdere internationale winkels, waaronder vijf Britse winkels en binnenkort winkels in China.
Interact
Winkelverlichting is overal. Maar connected LED-verlichting met Interact Retail doet meer dan alleen de winkel verlichten. Veel meer. Deze ondersteunt een nieuwe operationele efficiëntie, verbetert de winkelbeleving en genereert gegevens voor diepgaande winkelanalyses. Op basis daarvan creëer jij verbluffende en flexibele winkelruimten en activeer je specifiek gedrag. Bijvoorbeeld via locatiegebaseerde aanbiedingen die klanten op hun smartphone ontvangen via je winkel-app. Dat is wat je noemt slimme handel.
Meer weten?
Neem voor vragen en nadere informatie contact op met je lokale klantencentrum.